دانش کافی شاپ

دستگاههای مورد نیاز در کافی شاپ

دستگاههای مورد نیاز در کافی شاپ

امروزه کافه گردی یکی از تفریحات اکثر افراد شده است. مردم برای قرارهای دوستانه یا کاری، گرفتن جشن یا سورپرایز کردن یکدیگر و گذراندن اوقات فراغت خود به سمت کافه ها میروند و قطعا کافه هایی که محیط آرام و دنجی داشته باشند و خدمات با کیفیت ارائه دهند، می توانند ماندگاری و افزایش مشتریهای خود را تضمین کنند. با توجه به این مطالب راه اندازی کافی شاپ می تواند شغل سود آوری باشد و همچنین اشتغال زایی کند. برای راه اندازی کافی شاپ به وسایل و تجهیزاتی نیاز است که این وسایل به چند دسته ی زیر تقسیم می شود:

  1. وسایل مربوط به بار گرم: این وسایل شامل قهوه جوش، اسپرسو ساز، شیر گرم کن و… می باشد.
  2. وسایل مربوط به بار سرد:این قسمت شامل دستگاههایی مانند یخ ساز و… است که برای آماده سازی انواع بستنی، اسموتی، شیک و.. استفاده می شود.
  3. وسایل مربوط به پخت و پز: با توجه به منوی کافه در این بخش باید ملزومات لازم برای پخت و پز انواع ساندویچ و …مانند سرخ کن، تستر و… را تهیه کنید.
  4. تجهیزات مربوط به بخش برودتی: دستگاههایی مانند یخچال های ایستاده، دستگاه تولید یخ پودری و… می باشد.

اگر قصد تاسیس کافی شاپ دارید با مطالعه ی این مقاله از مجله سالیز می توانید در خرید، اصولی تر تصمیم بگیرید چرا که ما در این مقاله به معرفی ضروری ترین وسایل مورد نیاز کافی شاپ می پردازیم.

معرفی دستگاههای مورد نیاز در کافی شاپ

تجهیزات مورد نیاز در کافی شاپ

  • دستگاه اسپرسوساز:

    یکی از اصلی ترین لوازمی است که باید تهیه کنید. با این دستگاه می توان اسپرسو و نوشیدنیهایی بر پایه اسپرسو آماده کرد. کیفیت این دستگاه می تواند بر آینده ی شغلی شما تاثیر گذار باشد چرا که هرچه قهوه ی شما خوش طعم و خوش عطر باشد قطعا مشتریان بیشتری خواهید داشت پس بهتر است نوع با کیفیت آن را تهیه کنید.

  • دستگاه قهوه ساز:

    قهوه ساز مانند دستگاه اسپرسو از اهمیت زیادی برخوردار است. این دستگاه برای دم کردن قهوه به کار می رود و کار با آن راحت است.

  • دستگاه آسیاب قهوه:

     تازه بودن پودر قهوه در بالا رفتن کیفیت قهوه تاثیر گذار است. این دستگاه به بهترین شکل ممکن دانه های قهوه را آسیاب می کند. استفاده از پودر تازه ی قهوه بر طعم و عطر قهوه تاثیر گذار است. به همین دلیل با داشتن این دستگاه می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید. 

  • دستگاه مخلوط کن و میکسر:

    بسیاری از مشتریان کافه ها ترجیح می دهند به جای قهوه انواع اسموتی، شیک، ماکیاتو و دیگر نوشیدنیهای ترکیبی را میل کنند به همین دلیل از دستگاه مخلوط کن و میکسر برای ترکیب مواد اولیه ی این نوشیدنیها استفاده می شود. بهتر است مدلی از این دستگاه را بخرید که قدرت و ظرفیت مناسب داشته باشد و ترجیحا بی صدا باشد.

  • دستگاه آبمیوه گیری:

    آبمیوه های طبیعی یکی از نوشیدنیهای محبوب در کافی شاپ ها هستند. برای تهیه ی آبمیوه های خوش طعم داشتن آبمیوه گیری ضروری می باشد.

  • یخچال فریزر:

    برای نگهداری مواد اولیه فاسد شدنی از یخچال های متفاوتی در کافی شاپ ها استفاده می شود که یخچال زیر کانتری از مهم ترین آنهاست. این یخچال زیر پیشخوان کافه نصب می شود تا دسترسی به مواد اولیه سریع تر و راحت تر باشد.

  • دستگاه قهوه جوش:

    موکاپات دستگاه قهوه جوشی است که عملکردی شبیه به اسپرسو ساز دارد و بخار آب را با فشار زیاد از میان پودر قهوه عبور می دهد و در مدت زمان کمی قهوه با غلظت بالا تهیه می کند. ابریک یا جذوه قهوه جوش دستی می باشد از جنس مس و دسته ی بلند چوبی که برای تهیه قهوه ترک با کیفیت و خوش طعم از آن استفاده می شود.

  • دستگاه چای ساز:

    از آنجا که زمان آماده سازی سفارشات در کافی شاپ مهم است استفاده از روش های سنتی برای تهیه چایی و انواع نوشیدنیها ممکن است زمان بر باشد به همین دلیل چای ساز یکی از اقلام ضروری در کافه می باشد.

  • دستگاه شیکر:

    دستگاهی است که برای مخلوط کردن انواع نوشیدنیها به ویژه نوشیدنی های بر پایه ی شیر استفاده می شود. نوشیدنیهایی مانند شیرقهوه، کوکتل، لیموناد، موهیتو و… . این دستگاه هم به صورت دستی و هم به صورت برقی در بازار موجود می باشد.

  • دستگاه مایکروفر، فر و تستر:

    برخی کافی شاپ ها علاوه بر نوشیدنی های مختلف ، انواع غذاها و دسرها مانند ساندویچ، اسنک، کوکی، کیک، کلوچه و…. را ارائه می دهند که برای آماده سازی این موارد، نیاز به مایکروفر، فر و تستر می باشد. با این دستگاهها در کمترین زمان و با بهترین کیفیت می توان انواع غذاها و دسرها را تهیه کرد.

  • دستگاه یخ ساز:

    در تهیه برخی از نوشیدنیها نیاز به یخ قالبی یا پودری می باشد که این دستگاه در دو نوع فن دار و بدون فن می تواند انواع یخها را تولید کند.

  • دیسپنسر آب جوش:

    بسیاری از دستگاههای قهوه ساز قابلیت تهیه آب جوش را دارند اما اگر در کافه ی خود جهت تهیه ی نوشیدنی یا شستشوی تجهیزات و ظروف نیاز به تهیه ی آب جوش در حجم و مقدار زیاد دارید با استفاده از این دستگاه می توانید در مدت زمان کم مقدار زیادی آب جوش داشته باشید.

  • دستگاه ساندویچ ساز:

    برای تهیه ی یک غذای سریع اما با کیفیت قطعا نیاز به یک دستگاه ساندویچ ساز دارید که به شما کمک می کند در مدت زمان کم و خیلی راحت انواع ساندویچ های برشته و لذیذ را آماده کنید.

  • دستگاه آیس تی:

    تهیه ی نوشیدنی آیس تی به صورت دستی هم ممکن است اما با داشتن این دستگاه سرعت کار شما بالا می رود.

  • دستگاه رست:

    برای داشتن قهوه ای با کیفیت بهتر است خودتان قهوه ها را رست کنید. رست کردن یعنی برشته کردن دانه های سبز قهوه. این کار توسط دستگاه مخصوصی انجام می شود که حرارت لازم برای برشته کردن دانه های قهوه را دارد.

  • پارچ شیر:

    این پارچ در مدل ها و اندازه های مختلف وجود دارد که برای استفاده ی راحت تر از شیر استفاده می شود.

  • تمپر:

    اگر پودر قهوه از فشردگی لازم برخوردار باشد، عبور آب یا بخار آب از میان آن بهتر صورت می گیرد و قهوه ی آماده شده کیفیت بهتری دارد. برای این کارباید از تمپر استفاده کرد. تمپرها به صورت دستی و اتومات هستند که بسیاری از دستگاههای قهوه ساز تمپر مخصوص به خود را دارند.

کنار موارد گفته شده وسایل دیگری از جمله انواع ظروف برای تهیه و سرو، مبلمان و میز و صندلی، تجهیزات نظافتی، قفسه ی نگهداری ظروف و لوازم، شو کیس برای نگهداری کیک، میوه و انواع مواد غذایی، تجهیزات تهویه هوا، میز آماده سازی غذا یا میز کار صنعتی، سیستم صوتی مناسب، مواد اولیه و….نیاز هست که باید آنهارا نیز در لیست خود وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید