دانستنی‌های قهوه

روش های خرید قهوه

روش های خرید قهوه

آشنایی با انواع روش‌های خرید قهوه به افراد کمک می‌کند تا آنان بتوانند به راحتی مکان مناسب برای خرید دانه‌های قهوه را بیابند. روش‌های مختلف مانند خرید مستقیم از تولیدکنندگان، به صورت آنلاین، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و… وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب خودشان را برای خرید دارند. برای آنکه بدانید کدام یک از روش‌های خرید قهوه مناسب می‌باشد با ما همراه شوید.

روش‌های خرید قهوه

احتمالا شما نیز نمی‌دانید که قهوه‌هایتان را از کدام مجموعه خریداری کنید بهتر است. به همین دلیل روش‌های خرید قهوه را برایتان بازگو می‌کنیم تا شما بهتر با نحوه خرید قهوه آشنا شوید. 

 

خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانید انواع متفاوتی از دانه‌های قهوه با برندهای متفاوت را ببینید. هم می‌توانید به صورت عمده و هم به صورت پودری آن را خریداری کنید. اما آیا این قهوه‌ها همان چیزی است که شما می‌خواهید؟ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل اینکه دانه‌های قهوه توسط برندهای گوناگون تهیه می‌گردد احتمال این مورد وجود دارد که عطر و طعم دانه‌های قهوه آن طوری که در میوه‌های آن وجود دارد به فنجان نوشیدنی نرسد. به دلیل آن که برخی از دانه‌های قهوه را پودر می‌کنند این عمل باعث اکسیدشدن با هوا می‌گردد که به راحتی طعم خوش میوه‌های گیلاس قهوه از آن می‌گیرد.

به همین دلیل نمی‌توان به راحتی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعتماد کرد. علاوه بر آن به دلیل آن که مدت طولانی دانه‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای باقی می‌مانند بعد از مدتی در اثر عوامل متعدد آن طعم و عطراولیه خود را از دست می‌دهند و دیگر آن تازگی که باید داشته‌باشند را ندارند. همچنین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر قهوه‌ها به صورت پودری هستند و نه دانه‌ای. شما کمتر می‌توانید دانه‌های قهوه را در این مکان‌ها پیدا کنید. همین موضوع باعث می‌شود که پودر قهوه آن طور که باید طعم غلیظ قهوه را نداشته‌ باشد.

خرید از فروشگاه‌های مخصوص قهوه

یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید قهوه‌تان را از آنجا تهیه کنید، فروشگاه‌های مخصوص قهوه‌اند. به دلیل آنکه تمامی محصولات آن قهوه می‌باشد، کارکنان آن با قهوه و انواع آن آشنایی دارند و به راحتی می‌توانند شما را در رسیدن به دانه‌ای جذاب یاری دهند. حتی اگر فردی مبتدی و تازه کار باشید، به کمک کارکنان می‌توانید آن چیزی که میخواهید را دریافت کنید. علاوه‌بر همه اینها این فروشگاه‌ها نوشیدنی‌های بی‌نظیرتری را نسبت به بقیه جاها در اختیار شما قرار می‌دهند. به دلیل آنکه همیشه قهوه‌های تازه در اختیار دارند این مسئله برای آنان کاری بسیار ساده و آسان می‌باشد.

متقاضیان این فروشگاه‌ها بسیار زیاد می‌باشد و همین امر منجر می‌گردد که همیشه قهوه‌های تازه در اختیار داشته‌ باشند. همچنین به راحتی می‌توانید هر مدل دانه‌ای از قهوه که مدنظرتان است را پیدا کنید و آن را تازه در اختیار بگیرید. این فروشگاه‌ها به دلیل آن که معدن عرضه قهوه به مردم و فروشگاه‌های دیگر هستند، قیمت بهتری را نسبت به بقیه جاها ارائه می‌دهند. از این نظر نیز افراد بسیاری به دلیل مقرون به صرفه بودن به این فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. حتی اگر به کشورهای دیگر سفر کنید و به دنبال قهوه‌ای دلچسب می‌گردید، این فروشگاه‌ها شما را در رسیدن به آن دانه‌ای که می‌خواهید یاری می‌دهند.

انواع روش های خرید قهوه

 

خرید قهوه از اینترنت

یکی ازدلایلی که مردم از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری می‌کنند این است که علاوه‌بر تنوع گسترده، انتخاب راحت‌‌تری خواهند داشت. معمولا فروشگاه‌های اینترنتی قهوه‌ه های تازه‌ای دارند و هرچه قهوه شما تازه تر باشد طعم بهتری خواهد داشت. این مهم ترین نکته و احتمالاً دلیل کافی برای خرید آنلاین قهوه است. خرید از اینترنت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد، چراکه شما حتی نصف شب نیز می‌توانید هر آنچه را که بخواهید خرید کنید. حتی می‌توانید باگرفتن اشتراک در خرید خود تخفیف دریافت کنید و این چیزی است که بیشتر مردم آن را می‌پسندند و دوست دارند.

یکی از چیزهایی که بسیاری از مردم آن را دوست دارند، چشیدن طعم‌های متنوع قهوه است. فروشگاه‌های اینترنتی مقدارهای مشخصی از قهوه را در بسته‌های متفاوتی در اختیار افراد قرار می‌دهند. به همین دلیل شما می‌توانید چندین طعم را در بسته‌های کوچک دریافت کنید تا هر زمان که بخواهید هر کدام را مزه کنید. خرید آنلاین به شما این امکان را می دهد که قهوه را از کشورهای مختلف امتحان کنید. همچنین سبک‌های مختلف برشته‌کردن، روش‌های دم‌کردن و حتی قهوه‌های فصلی را امتحان کنید. خرید اینترنتی قهوه فواید زیادی دارد، اما معایب زیادی ندارد. ممکن است برخی از آنها به دلیل هزینه های بالای پستی به تعویق بیفتند ولی در نهایت قهوه‌ای دلچسب را خواهید داشت.

خرید قهوه از تولیدکنندگان به طور مستقیم

منبع قهوه تجاری معمولاً توسط واردکنندگان قهوه با حجم زیاد انجام می شود که اغلب دارای دفاتر، دلال‌ها و نمایندگی‌های منبع یابی در کشورهای تولیدکننده قهوه هستند که تجارت و خرید قهوه را قبل از پایان فصل برداشت انجام می‌دهند. تا زمانی که برداشت قهوه کامل و آماده ارسال شود، بازیگران اصلی صنعت و واردکنندگان معمولاً اکثریت قهوه موجود را در اختیار دارند و سپس برای عرضه رست‌کننده‌ها و برندهای محلی آن را دوباره می‌فروشند. این روستورها و برندها به نوبه خود ممکن است قهوه را به مارک‌های دیگر و کافه‌های محلی نیز بفروشند. در نتیجه، قهوه تجاری اغلب از چندین دست عبور می‌کند و قبل از رسیدن به مصرف‌کننده نهایی، مراحل مختلف پردازش و بسته‌بندی را پشت سر می گذارد.

منبع یابی مستقیم که به عنوان تجارت مستقیم نیز شناخته می شود، یک مدل کسب و کار است که شامل برقراری ارتباط مستقیم بین خریداران و تولیدکنندگان می شود و خریداران مستقیماً با تولیدکنندگانی که به عنوان صادرکننده عمل می کنند، سفارش می دهند. اگرچه این مدل ایده آل است، اما اجرای آن در عمل می تواند چالش برانگیز باشد. یکی از چالش های اصلی زمانی است که تولیدکنندگان مجوز صادرات ندارند، که می تواند تجارت مستقیم را برای خریداران دشوار کند. علاوه بر این، ممکن است بازدید از قهوه خانه ها و بررسی شخصی کیفیت و عملکرد تولیدکنندگان برای خریداران چالش برانگیز باشد. علیرغم این چالش ها، تجارت مستقیم یک مدل مهم برای خریدارانی است که شفافیت و روش های اخلاقی منبع یابی را در اولویت قرار می دهند.

یک تامین‌کننده قهوه آن را از صادرکنندگان در کشور مبدا مانند برزیل، اتیوپی یا کلمبیا خریداری می‌کنند و آنها را به دستگاه‌های برشته‌کن در بازارهایی مانند بریتانیا یا ایالات متحده می‌فروشد. سپس این دانه‌ها از طریق اینترنت یا بسیاری از فروشگاه‌ها به دست مشتریان می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید