دانستنی‌های قهوه

طرز تهیه قهوه با قوری

طرز تهیه قهوه با قوری

آشنایی با مراحل طرز تهیه قهوه با قوری

معمولا کسانی که قصد دارند نوشیدن قهوه را شروع کنند، به دنبال روش های ساده و آسان برای تهیه قهوه هستند. رایج ترین سوال این افراد طرز تهیه قهوه با قوری است تا بتوانند بدون داشتن ابزار و وسایل خاصی قهوه مورد نظر خود را دم کنند.

یاد گرفتن روش های ساده برای دم آوری قهوه کمک میکند تا در زمان‌هایی که با محدودیت ابزار و وسایل روبه‌رو هستید، بتوانید به راحتی از نوشیدن یک فنجان قهوه با کیفیت مطلوب لذت ببرید.

البته باید این نکته را بدانید که از وسایلی مانند قوری فقط برای تهیه قهوه ترک، فرانسه و‌ قهوه‌های دمی میتوان استفاده کرد و برای تهیه قهوه اسپرسو باید از وسایلی مانند اسپرسو ساز یا موکاپات استفاده کنید. در این مقاله از مجله قهوه سالیز با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه قهوه با قوری آشنا کنیم.

طرز تهیه قهوه ترک با قوری

طرز تهیه قهوه با قوری،دم آوری قهوه با قوری،طرز تهیه قهوه ترک با قوری

برای تهیه قهوه ترک با قوری شما به قهوه آسیاب شده با درجه مناسب قهوه ترک نیاز دارید. برای هر نفر باید یک قاشق مرباخوری سر‌پر پودر قهوه را داخل قوری بریزید و به ازای هر نفر یک فنجان آب سرد به آن اضافه کنید. اگر مایل به استفاده از شکر هستید میتوانید در این مرحله آن را اضافه کنید البته شکر را به فنجان قهوه هم می توانید اضافه کنید.

سپس آب و قهوه را هم بزنید و قوری را روی شعله بسیار ملایم قرار دهید و هم زدن را متوقف کنید و منتظر بمانید تا قهوه شما آماده شود.

با دو نشانه میتوان فهمید که قهوه ترک آماده شده است. اولین نشانه عطر خوش قهوه است که در محیط پخش می‌شود و نشانه دوم که معمولا در قهوه‌جوش‌ها مشهود است، بالا آمدن فوم روی قهوه است که وقتی شروع به بالا آمدن کرد باید آن را از روی شعله بردارید.حواس تان باشد که نگذارید قهوه روی گاز بجوشد چون نوشیدنی تان سوخته و طعم بد به خود می گیرد.

بعد از برداشتن قوری از روی شعله بهتر است چند ثانیه‌ای صبر کنید تا ذرات قهوه ته نشین شود سپس به آرامی آن را در فنجان بریزید و سرو کنید.

اگر شما قهوه غلیظ دوست دارید، میتوانید پودر بیشتری بریزید و اگر مایل هستید قهوه را رقیق مصرف کنید از پودر کمتر استفاده کنید.‌

البته باید بدانید که بهترین روش برای تهیه قهوه ترک استفاده از جزوه یا شیر جوش‌های مسی است که برای این کار در اندازه‌های مختلف طراحی شده است و در فروشگاه قهوه سالیز به فروش می‌رسد.

طرز تهیه قهوه فرانسه با قوری

 

روش تهیه قهوه با قوری،طرز تهیه قهوه با قوری،طرز تهیه قهوه فرانسه با قوری

قهوه فرانسه یکی دیگر از روش های تهیه قهوه است که محبوبیت بسیاری در سراسر جهان دارد. ابزار مخصوص برای تهیه این قهوه خوش طعم فرنچ‌ پرس است که به راحتی می‌توان از آن برای تهیه قهوه‌ای خوش عطر و دلپذیر استفاده کرد.

قهوه فرانسه، قهوه ای ملایم است که کمی درشت‌تر از اسپرسو آسیاب می‌شود و محصول نهایی نیز قهوه‌ای نسبتا غلیظ همراه با روغن است.

در این قسمت از مقاله طرز تهیه قهوه با قوری به شما آموزش می‌دهیم که چطور در منزل بدون نیاز به فرنچ‌ پرس و فقط با داشتن یک قوری صافی دار قهوه فرانسه تهیه کنید.

روش تهیه قهوه فرانسه با قوری:

  • ابتدا باید دانه قهوه را به وسیله آسیاب قهوه در اندازه متناسب با قهوه فرانسه پودر کنید و یا پودر قهوه را به صورت آماده خریداری کنید. در هنگام خرید پودر قهوه حتما به زمان تولید آن توجه کنید و یا از فروشگاه‌های معتبر قهوه پودر تازه آسیاب شده را خریداری کنید.‌
  • سپس پودر قهوه را به میزان مورد نیاز در صافی قوری بریزید.
  • در مرحله بعد باید آب جوش ۹۳ درجه را به حالت دورانی بر روی پودر قهوه بریزید. ٱب را باید به اندازه‌ای بریزید که پودر قهوه‌تان خیس شود و یا اصطلاحا شکوفه کند.
  • سپس بعد از ۳۰ ثانیه مابقی آب را نیز به صورت دورانی اضافه کنید و درب قوری را بگذارید.
  • ۴-۵ دقیقه صبر کنید تا قهوه‌ فرانسه شما دم شود.
  • در مرحله آخر صافی را از داخل قوری خارج کنید و پودر قهوه آن را دور بریزید و نوشیدنی خود را در فنجان ریخته و سرو کنید.‌

دیدگاهتان را بنویسید