دانستنی‌های قهوه

تست روانشناسی قهوه و حقایقی جالب برای عاشقان قهوه

تست روانشناسی قهوه،تست شخصیت،روانشناسی قهوه

تست روانشناسی قهوه و ارتباط آن با شخصیت شما

از نظر روانشناسی نوع قهوه ای که یک فرد می‌نوشد، می‌تواند شاخصه‌ ای برای بیان شخصیت درونی آن فرد باشد که این موضوع چند سالی است که به تست روانشناسی قهوه یاد می‌شود. مطالعه ی این متن و فهمیدن ارتباط انواع قهوه با شخصیت شما می‌تواند جالب و البته تا حد زیادی نزدیک به شخصیت واقعی شما باشد و البته تا حدودی می‌توان دریافت افرادی که نوشیدن قهوه را جزء عادات روزانه خود می‌دانند، در بعضی از قسمت های زندگی موفق‌تر، شاداب‌تر و همچنین دقیق‌تر نسبت به سایرین کار می‌کنند. با ما در این مقاله از قهوه سالیز همراه باشید تا به بررسی ارتباط بین شخصیت شما و قهوه ای که میخورید، بپردازیم. 

 

نگاهی کلی به تست های شخصیت‌شناسی

در جهان امروزی معیارها و شاخصه های بسیاری برای سنجیدن شخصیت افراد می‌باشد که هر یک از این معیار ها بر اساس دلایل و حتی ملاک ها و نظرات علمی جداگانه ای بیان می‌شوند. تست شخصیت شناسی قهوه نیز یکی از این قبیل شاخصه ها است که برای پاسخ گویی به ارتباط میان قهوه مورد علاقه فرد و شخصیت او طراحی شده است.

چرا افرادی که  قهوه مصرف می‌کنند،معمولا در کار‌ها جلوتر هستند؟

ما انسان ها همیشه برای انجام دادن کارهای خود نیاز به یک محرک اولیه داریم. این محرک گاهی اوقات می‌تواند انگیزه و برنامه ریزی ما را برای کارهای پیش رو تقویت کند. موضوعی  که در تست روانشناسی قهوه مورد بحث قرار گرفته است تاثیر بی چون و چرای کافئین موجود در قهوه بر حرکت رو به جلوی ما می‌باشد که این موضوع باعث می‌شود احساس پر انرژی بودن در طول روز برای ما به ارمغان آورده شود و بدون شک همین امر باعث می‌شود که بدون احساس خستگی به کارهای خود ادامه دهیم و طبق برنامه ریزی که برای خود مجسم کرده‌ایم، جلو برویم.

 

تست شخصیت براساس قهوه

 

انواع قهوه مورد بررسی از نظر تست روانشناسی قهوه

در میان قهوه های پراستفاده در جهان می‌توان قهوه های زیر را نام برد که تحلیل آنها از نظر تست روانشناسی قهوه و همچین ارتباط آن ها با شخصیت افرادی که استفاده می‌کنند، جذابیت و نکات جالب توجهی را برای شما دارد که البته یا به صورت جداگانه و یا به صورت مشترک برای بررسی در بعضی از دسته ها قرار می‌گیرند (مانند تلخ بودن یا نبودن یا مقدار کافئین و …) زیرا با توجه به ویژگی های قهوه ارتباط آن را با شخصیت افراد بررسی می‌کنیم. 

  • اسپرسو 
  • ترک 
  • قهوه فوری 
  • قهوه فرانسه

دوست داشتن قهوه اسپرسو، دلیلی بر جسارت ، سرسختی و ماجراجویی

 روانشناسی قهوه بر این عقیده است، افرادی که این نوع قهوه (اسپرسو) را دوست دارند به احتمال زیاد شخصیتی مطابق با ویژگی های این قهوه دارند. ویژگی هایی مانند تلخی (جدی بودن) و همچنین پر‌انرژی بودن. جالب است بدانید این افراد دوست دارند که انرژی خود را صرف ماجراجویی و رقم زدن تجربیات جدید بکنند که تست روانشناسی قهوه اغلب این افراد و همچنین نظر خودشان این موضوع را تا حد زیادی تایید می‌کند.

 

قهوه فوری:جاه طلب و در عین حال خیلی راحت طلب!!

در مرحله اول شاید بهتر باشد از خودمان سوال کنیم چرا برخی از افراد قهوه فوری را نسبت به سایر قهوه ها ترجیح می‌دهند؟ دلایلی مانند زمان کم و بی حوصلگی برای قهوه دم کردن که هر یک بسته به شرایط فرد دارد ممکن است پاسخ این سوال باشد. اما بر اساس رابطه شخصیت افراد و قهوه ای که مصرف می‌کنند می‌توان گفت اشخاصی که توجه بیشتری به قهوه فوری دارند معمولا افرادی راحت طلب هستند که دوست دارند در کمترین زمان به خواسته های خود برسند. 

 

تست روانشناسی شخصیت براساس قهوه

 

قهوه طعم دار: خلاقیت با چاشنی تخیل، گاهی نگران و مضطرب

شخصیت شناسی بر اساس قهوه نشان می‌دهد افرادی که قهوه طعم دار دوست دارند معمولا اشخاصی رویاپرداز هستند و قدرت تخیل بالایی دارند، همچنین توانایی خلاقیت در این افراد آتشی شعله ور می‌باشد و می‌توانند به هر موضوعی از دید خلاقانه خود نگاه کنند. تحقیقات درباره ی تست روانشناسی قهوه گویای این مسئله است که همین خلاقیت و دید جداگانه ای که این افراد نسبت به سایرین دارند گاهی اوقات موجب وسواس و همچنین نگرانی در بعضی از مسائل می‌شود.

 

علاقه به قهوه با کافئین کم = محتاط بودن

 معمولا در تست روانشناسی قهوه می‌توان به این نتیجه رسید، افرادی که قهوه های با کافئین کمتر را برای استفاده روزانه ترجیح می‌دهند افرادی محتاط تری هستند زیرا با این کار می‌خواهند از بی خوابی های شبانه و یا رفتار‌های پرخاشگرانه که در نتیجه ی مصرف زیاد کافئین است جلوگیری کنند. درواقع این یک عمل پیشگیرانه و البته از روی احتیاط است. شما در این حالت  مزه قهوه را دوست دارید اما با این حال نمی‌خواهید که مصرف بیش از حد کافئین روی رفتار شما تاثیر بگذارد. 

 

کلام آخر

هر چند در این مقاله سعی شد که نکات قابل توجه و جالبی را درمورد قهوه مورد علاقه شما و همچنین ارتباط آن با شخصیت شما را بیان کرد اما می‌توان گفت که تقریبا بیشتر موضوعات روانشناختی، درستی نصبی دارند و کاملا درباره همه مردم جهان صحیح نیستند و قطعا تست روانشناسی قهوه نیز جزئی از این دسته می‌باشد.  

دیدگاهتان را بنویسید