دانش کافی شاپ, معرفی محصول

معرفی آسیاب قهوه و انواع آن

انواع آسیاب قهوه

آشنایی با انواع آسیاب قهوه و نحوه عملکرد آنها

خرید آسیاب قهوه برای درست‌کردن یک قهوه عالی نیاز است. نکته اینجاست که اگر دانه‌های آسیاب‌شده قهوه را از فروشگاه بخرید پس دیگر چه نیازی به دستگاه آسیاب قهوه دارید؟ دانه‌های آسیاب‌شده قهوه را اگر بلافاصله دم دهید طعم قهوه دلچسب خواهد بود، قهوه آسیاب‌شده زمانی که در معرض هوا قرار گیرد شروع به اکسیدشدن و از دست‌دادن طعم خود می‌کند. تنها 60 ثانیه کافیست تا تمام گاز محبوس‌شده در داخل دانه به سرعت آزاد شود. این گاز همان چیزی است که کرم اسپرسو را می‌سازد. بنابراین با آسیاب کردن تازه دانه‌های قهوه، طعم آن را حفظ کنید.

دستگاهی که برای خردکردن دانه‌های کامل قهوه در اندازه مناسب و سپس از آن برای دم‌کردن استفاده می‌شود را آسیاب قهوه می‌گویند. آسیاب‌های قهوه که به صورت دستی کار می‌کنند نیاز به چرخاندن یک میل دستی دارند تا تیغه‌هایی که دانه‌های قهوه را خرد می‌کنند به حرکت درآورد. مدل‌های الکتریکی نیز از آنها موجود هستند که کار را سریع‌تر انجام می‌دهند و استفاده  را راحت‌تر می‌کنند.

پس از برشته‌شدن دانه‌های قهوه، باید آنها را آسیاب کرد تا روغن‌ها و گازهایی که به قهوه عطر و طعم عالی می‌دهند آزاد شود. آسیاب‌کردن تمامی دانه‌ها در یک روز و گذاشتن آن در قفسه آشپزخانه طعم آن را از بین می‌برد. اگر قبل از دم‌کردن آن دانه‌ها آسیاب شوند به حفظ روغن‌ها و گازها به صورت دست نخورده کمک می‌کند. اکسیژن، رطوبت و CO2 در طول زمان وضعیت شیمیایی تفاله قهوه را تغییر می‌دهند. با این حال، یک دانه کامل به عنوان زره محافظ عمل می‌کند تا زمانی که شما آماده آسیاب و دم کردن شوید.

آسیاب قهوه به شما این امکان را می‌دهد تا دانه‌ها را متناسب با اندازه‌ای که مدنظرتان است ریز کنید. با توجه به روشی که برای دم‌کردن قهوه استفاده می‌کنید انواع آسیاب قهوه را می‌توانید در بازار پیدا کنید.

انواع آسیاب قهوه

شاید این قانون را بدانید که قهوه هرچقدر ریزتر باشد به زمان کوتاه‌تری برای استخراج طعم نیاز دارد. یک آسیاب قهوه خود به شما این امکان را می‌دهد تا هر سبکی از دم‌کردن قهوه که مدنظرتان است را در پیش بگیرید. دانه‌ها را متناسب با آن چیزی که می‌خواهید چرخ کنید و از طعم قهوه‌های بی‌نظیر خود لذت ببرید.

 

آسیاب قهوه دستی

آسیاب‌های قهوه دستی دارای بازوی چرخشی هستند که برای چرخاندن فرزها و آسیاب کردن دانه‌ها باید از آن استفاده کنید. یکی از بهترین مدل آسیاب‌هایی که می‌توانید برای مسافرت در نظر بگیرید این مدل آسیاب می‌باشد. به راحتی در کوله پشتی جا می‌گیرد و فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کند.

مزایای اسیاب قهوه دستی

  • آسیاب دستی نسبت به بقیه مدل‌های آسیاب قیمت مناسب‌تری دارند و به راحتی برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند.
  • این مدل آسیاب به دلیل اینکه از برق استفاده نمی‌کند، به راحتی قابل حمل می‌باشد و می‌توانید آن را در کیف یا کوله پشتی خود نگهدارید.
  • اگر نگران یکدست بودن دانه‌های قهوه هستید، آسیاب‌های قهوه دستی این کار را به راحتی برایتان انجام می‌دهد.
  • برخلاف بسیاری از دستگاه‌ها، این مدل سروصدای کمی ایجاد می‌کند و حتی می‌توانید دانه‌های آجیل را نیز خرد کنید.
  • این مدل آسیاب همه کاره است چراکه هرچیزی را در آن بریزید آسیاب می‌کند. بدون آنکه کمی روغن یا آب به مواد اضافه کنید به راحتی خرد می‌شوند.
  • آسیاب‌های دستی برای استفاده در آشپزخانه بسیار عالی هستند.
  • شما می‌توانید از آسیاب‌های دستی قهوه برای ادویه‌ها، میکسرها و سایر مواد تشکیل دهنده به غیر از دانه‌های قهوه استفاده کنید.
  • آسیاب قهوه دستی را می‌توان در اکثر فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه و حتی به صورت آنلاین پیدا کرد.

 

معایب آسیاب دستی 

  • اگر در طول روز برای کل خانواده قهوه دم می‌کنید یا مصرف زیادی دارید، آسیاب‌های دستی این میزان کشش را ندارند و استفاده از آنها محدود می‌باشد.
  • برای استفاده از این مدل آسیاب شما باید از دستتان کمک بگیرید و هیچ دکمه جادویی وجود ندارد.
  • از میان انواع آسیاب قهوه این مدل معمولا مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا دانه‌ها را خرد کند.

آسیاب قهوه و انواع آن

 

آسیاب قهوه الکتریکی

وقتی می‌خواهید یک فنجان قهوه عالی درست کنید، مهم است که دستگاه مناسب را برای کار انتخاب کنید. خرید آسیاب قهوه مناسب می‌تواند بر طعم، بافت و همچنین به طور کلی تجربه نوشیدن قهوه تأثیر بگذارد. بنابراین از بین انواع آسیاب قهوه مدل برقی آن می‌تواند گزینه مناسبی باشد چرا که خردکردن دانه‌ها را به درستی انجام می‌دهد. در نهایت شما می‌توانید در کمترین زمان یک فنجان قهوه گرم بخورید.

مزایای آسیاب قهوه برقی

  • آسیاب‌های قهوه برقی عملکرد سریعی دارند و نتایج دانه‌های قهوه آنها نسبت به مدل‌های دستی یکدست‌تر است، زیرا موتورهای با قدرت بالا و سیستم قابل تنظیم دارد.
  • با یک آسیاب برقی، لازم نیست تلاشی فراتر از فشار دادن یک دکمه انجام دهید. برای کسانی که مهارت دستی ندارند یا محدودیت‌های فیزیکی دارند که مانع استفاده مؤثر از مدل‌های دستی می‌شوند، عالی است.
  • آسیاب‌های قهوه برقی در اندازه‌های بزرگ و حتی مدل‌های کانتر کوچک هستند که به راحتی در فضاهای تنگ و یا در هر فضایی قرار می‌گیرند.

 

معایب آسیاب قهوه برقی

  • آسیاب‌های قهوه برقی به دلیل نیاز به توان بالاتر، بسیار گرانتر از همتایان خود هستند.
  • اکثر مدل‌های آسیاب برقی قبل از استفاده به نوعی مونتاژ نیاز دارند تا وقتی نوبت به آماده‌سازی فنجان صبح می‌رسد، بتواند به درستی عمل کند.

آسیاب قهوه سرامیکی

این مدل دستگاه در طول عمر زندگی خود نیازی به تیزکردن پره ندارند، چراکه جنس بسیار مقاومی دارند و تا مدت‌ها دوام می‌آورند. این وسیله برای مصارف خانگی عالی هستند و طعم قهوه را مطابق با عطر دانه‌های آن به فنجان انتقال می‌دهند. آسیاب‌های سرامیکی به دلیل جنس خوبی که دارند، نیازی به تعویض قطعات پیدا نمی‌کنند و شما می‌توانید تا مدت‌ها از ان استفاده کنید. البته باید بدانید که در هنگام خردکردن دانه‌های قهوه نباید مواد دیگری به غیر از قهوه در آن ریخته شود، چراکه امکان خرابی و یا شکنندگی آن وجود دارد. خرید آسیاب قهوه سرامیکی و قراردادن آن در آشپزخانه قطعا انتخاب خوبی است.

مزایای آسیاب قهوه سرامیکی

  • آسیاب‌های سرامیکی تیغه‌هایی با استحکام بالا دارند به همین دلیل تا مدت‌ها دوام می‌آورند.
  • این مدل معمولا تیغه‌هایی تیزتر از مدل فولادی دارند و این تیزی را تا مدت‌ها حفظ می‌کنند.
  • مدل سرامیکی در برابر ضربه‌های بزرگترکه به تیغه وارد می‌شود مقاومت نمی‌کند. فقط چیز خیلی عجیبی را در آسیاب خود قرار ندهید.
  • برخی معتقدند که چون سرامیک گرما را هدایت نمی‌کند، لازم نیست نگران دمایی باشید که روی روغن‌های قهوه‌تان تأثیر می‌گذارد. با این حال هیچ مدرکی برای تأیید یا عدم تایید این موضوع وجود ندارد.
  • سرامیک هنگام قرارگرفتن در محیط‌های گرم یا مرطوبت، زنگ نمی‌زند یا خراب نمی‌شود.
  • سرامیک ها در تولید طعم و حس قهوه “سنتی” عالی هستند.
  • آسیاب های سرامیکی برای آسیاب دستی بهترین هستند زیرا به تیغه ها آسیب نمی رسانند و عمر طولانی تری دارند. آن‌ها همچنین به خاطر کارکردن برشته‌های اسپرسو بهتر از آسیاب‌های فولادی معروف هستند، بنابراین اگر دستگاه اسپرسوسازی دارید که تمام کارها را برای شما انجام نمی‌دهد، یک آسیاب سرامیکی تهیه کنید.

معایب این دستگاه

  • آسیاب سرامیکی نسبت به مدل استیل آن تیزی کمتری برای خردکردن دانه‌ها دارد.
  • این مدل دستگاه در هنگام خردکردن دانه‌های قهوه دقتی که باید داشته‌باشد را ندارد.
  • آسیاب سرامیکی قیمت بالاتری نسبت به مدل استیلی آن دارند.

آسیاب قهوه برشی

اگر علاقه‌مند به این هستید که طعم نوشیدنی دلچسبی داشته‌باشید، قطعا به یک دستگاه خردکن قهوه عالی نیاز دارید. زمانی که دانه‌های قهوه را خریداری می‌کنید، طعم و عطر قهوه درون آن محبوس شده‌است. هنگامی که آن را به دست آسیاب می‌سپارید این عطر رها می‌شود. اگر آن را به سرعت به نوشیدنی تبدیل نکنید بعد از مدتی عطر و طعم خودش را از دست می‌دهد. آسیاب قهوه برشی یکی از بهترین آسیاب‌هایی است که امروزه طرفداران بی‌شماری دارد.

این مدل معمولا کمی گرانتر از آسیاب‌های تیغه‌ای هستند، چراکه هم کیفیت و هم دوام بهتری نسبت به آن مدل دارند. این ویژگی‌ها سبب شده تا علاقه‌مندان به قهوه که خواهان یک فنجان عالی هستند، بدشان نیاید که کمی هزینه کنند تا نوشیدنی ایده‌آل خود را داشته‌ باشند. آسیاب برشی این امکان را می‌دهد که اندازه و بافت دانه را متناسب با ترجیحات فردی و همچنین سبک‌های مختلف دم‌کردن تنظیم کنند.

مزایای آسیاب قهوه برشی

  • این مدل دستگاه در هنگام استفاده مقدار اصطکاک کمتری ایجاد می‌کند، بنابراین هنگام خردکردن دانه‌های قهوه حرارت کمتری تولید می‌کند. طعم قهوه با گرم شدن تغییر می کند، بنابراین این ویژگی خاص طعم قهوه شما را بهتر می کند.
  • این مدل دستگاه هنگام خردکردن دانه‌های قهوه انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. همانطور که می‌دانید اسپرسو قهوه‌ای است که نیاز به آسیاب دقیق دارد و این دستگاه، آن را فراهم می‌کند.
  • این دستگاه دانه‌های قهوه را به صورت کاملا یکدست و یکنواخت ریز می‌کند.
  • آسیاب برشی دوام و ماندگاری بسیار خوبی نسبت به مدل‌های دیگر دارند.

معایب این مدل 

  • این مدل دستگاه نسبت به مدل‌های دیگر گرانتر هستند ولی برای کسانی که به قهوه خود اهمیت می‌دهند، با خرید آسیاب قهوه برشی به کیفیت دلخواه خود می‌رسند.
  • تمیزکردن این مدل دستگاه بسیار ساده و راحت می‌باشد.

سخن پایانی

بسیاری از ایرانیان مخصوصا جوانان مقدار زیادی پول را صرف خرید قهوه می‌کنند. برای حفظ این مقدار پول بهتر است به سراغ آسیاب قهوه بروید تا بتوانید پولتان را حفظ کنید. آسیاب‌کردن دانه‌های قهوه در خانه نه تنها طعم آن را حفظ می‌کند، بلکه می‌توانید هر مدل قهوه به هر اندازه‌ای را خرد کنید. انواع آسیاب قهوه را می‌توانید در بازار پیدا کنید. برای خرید آسیاب قهوه مورد نظرتان باید ابتدا مشخص کنید که چه طعمی از قهوه مدنظرتان است.

دیدگاهتان را بنویسید