دانستنی‌های قهوه

قهوه سبز هم خوردنی است!؟

green coffee saliz coffee - قهوه سالیز - کارخانه تولید قهوه | فروشنده قهوه سالیز و لوازم کافی شاپ

فواید قهوه سبز برای بدن

جالب است بدانید که قهوه سبز هم مانند پودر قهوه خواص درمانی زیادی دارد و برای درمان بیماری هایی مانند دیابت، فشارخون بالا، آلزایمر، عفونت های باکتریایی و… استفاده می شود. از طرفی تحقیقات ثابت کرده است که قهوه سبز نسبت به قهوه های معمولی تاثیر بیشتری بر لاغری و کاهش وزن دارد. کافئین موجود در قهوه میتواند سوخت و ساز بدن را 3 تا 11 درصد افزایش دهد. کافئین با افزایش متابولیسم بدن به چربی سوزی کمک می کند، همچنین باعث تقویت موقت انرژی و هشیاری می شود به این معنی که می توانید برای مدت بیشتری ورزش کنید بدون اینکه خسته شوید.

ولی متخصصان دریافته اند که خاصیت لاغرکنندگی قهوه سبز به دلیل وجود کلروژنیک اسید است. تحقیقات جدید نشان می دهد عصاره ی قهوه سبز می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. برخی از مطالعات نشان داده اند که قهوه سبز میتواند 3 تا 5 پوند بیشتر باعث کاهش وزن شود. کلروژنیک اسید قهوه سبز می تواند با کاهش قند خون و جلوگیری از افزایش سنتز چربی باعث کاهش وزن شود. همچنین اعتقاد بر این است که اسید کلروژنیک جذب چربی از غذا را کاهش می دهد و متابولیسم چربی سوزی را فعال می کند.

قهوه سبز همچنین میتواند سبب کاهش فشار خون شود و تاثیرات مثبتی بر رگ های خونی دارد. قهوه سبز هم یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است و به کاهش سلول های سرطانی کمک میکند.

قهوه سبز چگونه تولید می شود؟

قهوه سبز در واقع همان دانه قهوه است که از گیلاس قهوه استخراج می شود و هنوز وارد مرحله بو دادن نشده است. قهوه سبز پس از استخراج در کارخانه های مربوطه بو داده میشود و به رنگ قهوه ای در می آید.

قهوه سبز را چگونه دم کنیم و بخوریم؟

برای تهیه نوشیدنی قهوه سبز به ۱۰ گرم از آن، ۱۵۰ میلی لیتر آب گرم و در صورت تمایل عسل برای شیرینی احتیاج دارید.

طرز تهیه قهوه سبز جهت لاغری

برای تهیه نوشیدنی قهوه سبز ابتدا باید آن را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب خیس کنید و پس از آبکشی بر روی اچاق گاز قرار دهید و بجوشانید. پس از جوش آمدن باید آن را از روی حرارت بردارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. اکنون نوشیدنی قهوه سبز شما آماده است و میتوانید آن را به صورت گرم یا سرد میل نمایید.

در صورت تمایل نیز میتوانید نوشیدنی خود را با عسل، شکر و یا نبات شیرین کنید. نوشیدنی قهوه سبز را میتوانید به مدت ۲ تا ۳ روز در یک ظرف شیشه‌ای در یخچال نگهداری کنید. همچنین برای کاهش سریعتر وزن می توانید نوشیدنی قهوه سبز را در ترکیب با دارچین و زنجبیل استفاده کنید. 

بهترین زمان مصرف قهوه سبز برای لاغری

اگر می‌خواهید از قهوه سبز برای کاهش وزن استفاده کنید بهترین زمان برای مصرف آن ده دقیقه قبل از غذا خوردن است. فقط باید توجه داشته باشید که قهوه سبز را بلافاصله پس از غذا نخورید زیرا باعث ایجاد مسمومیت غذایی می‌شود. دوز توصیه شده برای قهوه سبز 400 میلی گرم و سه بار در روز است.

سخن آخر

درست است که قهوه به دلیل وجود کافئین می تواند به عنوان یک چربی سوز استفاده شود اما فراموش نکنید مهمترین عامل در لاغری و کاهش وزن، ورزش کردن و یک رژیم غذایی سالم می باشد. ورزش هایی ساده مانند پیاده روی، دویدن و بدنسازی بهترین گزینه برای لاغری و تناسب اندام هستند و در کنار آن نیز نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه سبز در طول روز برای کسب انرژی بیشتر و چربی سوزی می تواند موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید