دانستنی‌های قهوه, معرفی محصول

طرز تهیه وافل با دستگاه وافل ساز گرد

How to prepare waffles saliz - قهوه سالیز - کارخانه تولید قهوه | فروشنده قهوه سالیز و لوازم کافی شاپ

طرز تهیه وافل با دستگاه وافل ساز

وافل یک نوع شیرینی پر طرفدار و خوشمزه است که معمولا آن را به همراه شکلات و میوه به عنوان صبحانه یا عصرانه میل می‌کنند. ترکیب این شیرینی با توت فرنگی و خامه یا شکلات بسیار لذیذ است. وافل نوعی شیرینی است که نیاز به قالب مخصوص خودش را دارد. قالب وافل دو نوع است برقی و روگازی.

وافل ساز گرد همان قالب وافل برقی است که به کمک آن میتوانید یک وافل خوشمزه را برای صبحانه یا میان وعده خود آماده نمایید. وافل ساز دستگاهی مثل ساندویچ میکر است که طرح و شکل های متنوعی دارد. خمیروافل به راحتی آماده می‌شود و با قرار گرفتن در دستگاه وافل ساز گرد به مدت ۵ الی ۷ دقیقه این میان وعده خوشمزه درست می‌شود.

جالب است بدانید که اهمیت این میان وعده دلچسب تا حدی است که در امریکا و سوئد یک روز در سال ، بنام روز وافل نام گذاری شده است.

مواد لازم برای تهیه وافل ساده
تخم‌مرغ ۲ عدد
شیر یک و نیم لیوان
آرد یک و نیم لیوان
بیکینگ‌پودر یک و نیم قاشق چای‌خوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
روغن یک‌چهارم لیوان
شکر ۲ غذاخوری
این میزان از مواد اولیه برای تهیه ۵ عدد وافل متوسط کافیست.

 

طرز تهیه وافل ساده:

مرحله اول: آماده سازی مواد خشک
برای تهیه یک وافل خانگی خوشمزه، باید بدانید که این وافل نیاز به دستگاه وافل ساز گرد یا مربعی دارد. ابتدا باید دستگاه را روشن کنید تا گرم شود سپس یک کاسه گود را انتخاب کنید و سپس آرد و بکینگ پودر را باهم الک کنید و در کاسه بریزید.
مرحله دوم: آماده سازی مایع وافل

در ظرفی دیگر تخم مرغ ها و وانیل را با یک همزن برقی و با سرعت بالا هم بزنید و سپس شکر را به آنها اضافه کنید و مجددا هم بزنید. شیر را گرم کرده و کره را به آن اضافه کنید و مایع به دست آمده را با تخم مرغ‌ها مخلوط کنید و حدود ۲ دقیقه به هم زدن با همان سرعت ادامه دهید. بعد از آن مخلوط تخم مرغ را به آرد و بیکینگ پودر آرام آرام اضافه کنید و با لینک به خوبی با هم مخلوط کنید تا مایع وافل به دست آید. مایع به دست آمده نباید خیلی رقیق یا خیلی سفت باشد.

مرحله سوم: پخت وافل با دستگاه وافل ساز

روغن مایع را با کمک یک اسپری بر روی دستگاه وافل ساز که از قبل روشن کرده آید، اسپری کنید و مایع وافل را با کمک ملاقه بر روی دستگاه بریزید و درب آن را ببندید. حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد تا وافل شما آماده شود. پس از آماده شدن آن را در ظرف مناسبی قرار دهید و به همراه سس میوه‌ای، سس شکلات، بستنی و یا تکه‌های میوه سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید